Fortbildning Agera/Ageravolontärernas fortbildning Åkersberg

Välkommen på fortbildning för dig som är Ageravolontär!

Vi träffas för en hel helg tillsammans på Stiftsgården Åkersberg i Höör, Lunds stift. Från kvällen den 15 mars till eftermiddag den 17 mars.

Under helgen kommer vi gå från ord till handling då vi kommer att planera inför året och framtiden, med ett speciellt fokus på det vi tidigare lärt oss om Svenska kyrkans färdplan för klimatet som nu går in i sin andra etapp, men också kring hur det internationella engagemanget i Svenska kyrkan fyller 150 år. Hur ska vi arbeta vidare nästkommande 150 år?

Avanmälan och återbud:
Du måste lämna återbud senast 29 februari. Om du lämnar återbud senare än så, eller om du inte dyker upp på utbildningen, debiterar vi en återbudsavgift på 2 000 kronor. Denna summa motsvarar boende, mat, arbetstid och arvode till föreläsare under helgen. Undantag är akut sjukdom eller olycksfall som drabbar deltagaren själv eller familj. I sådana fall ska du skicka in läkarintyg till Svenska Kyrkans Unga senast två månader efter utbildningen.

2024-03-15 17:30
Stiftsgården Åkersberg