Juniormöte (JUM)/JUM 2023

Varmt välkomna till JUM 2023!
Det kommer att bli ett superroligt läger för ungdomar mellan 10-13 år ungefär!
När? 24-26/3-2023
Kostnad:
För medlemmar i Svenska Kyrkans Unga: 500:-
Inte medlemmar: 1000:-
För ledare som sover på hotell: 3500:-
Temat kommer att vara superhjältar!
Det kommer att bli en fantastisk helg med massor med roliga aktiviteter! Hoppas att du vill vara med!
För frågor kontakta:
Amanda.p@skuvasteras.se
victor.mansson@svenskakyrkan.se

Allergier och behov av specialkost har ökat. Det är viktigt att vi som lagar och serverar mat tar dessa behov på största allvar och skapar bästa tänkbara förutsättningar för att vi ska klara av att uppfylla kraven. Därför har Stiftsgården i Rättvik infört tydligare regler när det gäller specialkost.
För att vi ska kunna säkerställa och tillgodose behovet av specialkost behöver vi läkarintyg för berörd person.
Läkarintyget måste vara Stiftsgården tillhanda senast sju dagar innan ankomst för att vi ska kunna säkerställa och tillgodose behovet.
Vid första måltid måste den som har behov av specialkost anmäla sig till kökspersonalen så att vi vet vem det gäller.
I enligt med GDPR sparas läkarintygen så länge det är nödvändigt för att uppfylla kraven.
När ni skickar in ert läkarintyg medger ni samtidigt att era personuppgifter sparas enligt ovan.

Vänligen Stiftsgårdens personal.

Ser att det är många som uppgett specialkost, för att vi ska kunna garantera att ungdomar får den specialkost de behöver så behöver vi ha ett läkarintyg. Det går bra att gå in i sin journal på 1177 och göra en skärmdump på sin diagnos och maila till Karin.Pellgaard@svenskakyrkan.se

Det som räknas till specialkost är all mat som behöver ändras/justeras i förhållande till den mat som serveras.

Vi märker alltid upp med allergener som gluten, mjölk, ägg, fisk, blötdjur, kräftdjur, sulfit, senap, selleri, jordnöt, sojabönor, lupin, sesamfrö, nötter/mandel vid bufférätterna.
Vi kan INTE garantera att det är fritt från dessa allergener när maten är ute på buffén, att vi inte kan garantera beror på att gäster kan ta mat med andra redskap och bestick än de redskap som är framlagda att användas.

Kan ungdomarna själva avgöra vad de kan äta genom att läsa sig till vad de kan och inte kan äta behövs inget läkarintyg.

SISTA ANMÄLNINGSDAG
är 22 februari.
Kom ihåg att anmäla er innan det!

2023-03-24 18:00
Stiftsgården Rättvik