De Ungas Kyrkomöte/De Ungas Kyrkomöte 2022

Nu är det dags att anmäla sig till De Ungas Kyrkomöte 2022. DUK är en viktig samlingsplats för att berätta för Svenska kyrkan vad barn och unga tycker om några av de frågor som ska behandlas på höstens kyrkomöte.

I år träffas vi i på Svenska kyrkans utbildningsinstitut, SKUI, på Linnégatan 1 i Uppsala. Ditt distrikt står för resan. Liksom tidigare år kommer DUK-delegaterna att få möjligheten att träffa representanter från kyrkomötet måndagen den 3 oktober i Universitetsaulan.

Varje distrikt får utse fem representanter till De Ungas Kyrkomöte.

Det finns möjlighet att komma redan från fredagen den 30 september kl 18.30 (endast kvällsfika serveras på fredagen) och avslut senast måndag den 3 oktober kl 16.00. Mötet börjar lördagen den 1 oktober kl 9.00 på SKUI.

2022-10-01 09:00
Uppsala