De Ungas Kyrkomöte/De Ungas Kyrkomöte 2021

Nu är det dags att anmäla sig till De Ungas Kyrkomöte 2021. DUK är en viktig samlingsplats för att berätta för Svenska kyrkan vad barn och unga tycker om några av de frågor som ska behandlas på höstens kyrkomöte.

I år träffas vi i digitalt över Zoom. Liksom 2019 kommer vi DUK-delegater att träffa representanter från kyrkomötet måndagen den 4 oktober på förmiddagen över Zoom.

Varje distrikt får utse fem representanter till De Ungas Kyrkomöte. Om du behöver ta ledigt från skolan på måndagens forum kan du få ett intyg från förbundet för detta.

Om anmält ombud av annat skäl än sjukdom ej infinner sig vid arrangemanget, debiteras sändande distrikt 400 kr.

Ytterligare information skickas till distrikten via mail.

2021-10-02 10:00
Digitalt