Ljuspunkt Sommar/Ljuspunkt Sommar 2021

Välkommen till årets Ljuspunkt Sommar, som håller till på vår lägerplats Husarö i Stockholms skärgård den 20-22 augusti. Årets tema för lägret är "Tillsammans". Nu har du chansen att få uppleva Ljuspunkt fast i sommarvärme med bad, naturen och goda vänner!

Ljuspunkt är ett läger för alla inom Svenska Kyrkans Unga i Stockholms stift som är 15 år och äldre.

Vi har bedrivit läger på Husarö i 60 år. Lägerplatsen är belägen strax utanför Finnhamn med reguljär färjetrafik. Ön är helt bilfri, packningen körs från båten till lägerplatsen med en av öns få traktorer. Lägerplatsen ligger i en egen vik med badklippor mot sjön och stora tält- och lekängar. Svenska Kyrkans Unga i Stockholm stift driver och underhåller lägerplatsen för att möjliggöra för barn och ungdomar att komma ut och få uppleva friluftsliv.

Kostnader:
250 kr för medlemmar i Svenska Kyrkans Unga
325 kr för icke-medlemmar

Avresa: (Uppdateras löpande)
Hemresa: (Uppdateras löpande)

Sista anmälningsdag är den 2 juli 2021.

Covid-19:
Vi hoppas på att kunna genomföra lägret om de rådande restriktionerna tillåter, men det är inget vi dessvärre kan garantera. För att kunna delta på lägret behöver du vara symtomfri.

Frågor? Kontakta SKUSS kansli på: info@skuss.se eller ring konsulent Bettina Klinke på tel: 072 24 399 61

2021-08-20 08:30
Husarö Lägerplats