Livsresan/Livsresan 2023

Livsresan är ett läger i tre delar –
en förträff där vi får lära känna varandra och planera inför vår gemensamma resa som går till Wittenberg i Tyskland. Några månader efter resan har vi en återträff där vi får dela minnen och fundera och reflektera på hur vår inre resa kan fortsätta utifrån det vi har upplevt.

Detta är ett arrangemang för dig som är född år 2003 eller tidigare och medlem i en lokalavdelning i Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift. Under Livsresan kommer vi att vandra i Luthers fotspår och lära oss mer om reformationen. Livsresan är en möjlighet för dig som vill upptäcka mer av kyrkan, fördjupa din tro och identitet tillsammans med andra. Vi kommer tillsammans sova, äta och uppleva sevärda platser i Berlin och Wittenberg. Resan sker med nattåg från Stockholm till Berlin där vi övernattar en natt, för att sedan fortsätta resan mot Wittenberg.

Du förväntas delta på alla tre delarna och det är inte möjligt att åka med till Tyskland om du inte har varit med på förträffen.

När?
Förträff
19-20 maj (plats meddelas senare)

Resan
21-27 juni till Wittenberg med stopp i Berlin. Beroende på ett aviserat banarbete kan den komma att förskjutas någon dag.

Återträff
2-3 september (plats meddelas senare)

2023-06-21 15:00
Aktivitet