Distriktsårsmöte Linköpings distrikt, DÅM2020/Distriktsårsmöte

Information om DÅM (Distriktsårsmötet) 2020

Tid: Lördagen den 25 april

Uppdaterat 2020-03-30
Distriktsårsmötet kommer att genomföras digitalt under den 25 april. Mer information om hur kommer anmälda ombud få information om efter påskhelgen. Därför viktigt att alla ombud är anmälda.

I och med det som pågår just nu med COVID-19 i Sverige har Svenska Kyrkans Unga i Linköpings distrikt behövt fundera på hur vi ska göra med Distriktsårsmötet som var kallat till den 24-26 april.

Uppdaterat 2020-04-01
Distriktsårsmötet kommer i år att genomföras digitalt under den 25 april. Mer information om hur kommer anmälda ombud få information om efter påskhelgen. Därför viktigt att alla ombud är anmälda!

I och med det som pågår just nu med COVID-19 i Sverige har Svenska Kyrkans Unga i Linköpings distrikt behövt fundera på hur vi ska göra med Distriktsårsmötet som först var kallat till den 24-26 april. Den 30 mars beslutade distriktsstyrelsen att mötet blir helt digitalt.

Presidiet och troligtvis delar av distriktsstyrelsen kommer att vara samlade på stiftskansliet i Linköping för att leda mötet. Om det är möjligt för ombuden i lokalavdelningen att samlas kan det ju vara roligt sätt att delta tillsammans vid mötet- men då under förutsättning att alla är helt friska.
Vi hoppas ni alla har möjlighet att delta aktivt och det är värdefullt för organsiationen att ni är delaktiga. Vi återkommer med tider och annat praktiskt, handlingar till mötet finns redan delvis här: www.svenskakyrkansunga.se/linkoping

För att delta på årsmötet är det viktigt att alla ombuden från lokalavdelningen anmäler sig på medlemssidorna: https://medlem.svenskakyrkansunga.org/ så rätt information kan gå ut direkt till ombuden.

Har du några frågor om distriktsårsmötet är du välkommen att kontakta distriktsordförande Amanda Brown på mailen amanda.maria.brown@gmail.com.

Plats: Digitalt

Kostnad: 0kr

Anmälan: För att anmäla sig loggar man in på medlemssidorna och svarar på frågorna.

Kontakt: Om du undrar något om distriktsårsmötet är du välkommen att kontakta Malin Attervåg, stiftskonsulent för Svenska Kyrkans Unga i Linköpings stift, 013-242609 sms: 0730-222609 eller malin.attervag@svenskakyrkan.se

2020-04-25 10:00
Linköping