Taizéresa/| 15+

26 oktober - 3 november

Svenska Kyrkans Unga i Lunds stift åker under höstlovet 2019 till Taizé.

Taizé är en ekumenisk kommunitet i Frankrike dit ungdomar från hela världen åker för att samlas i bön och sång. Att komma till Taizé är att bli inbjuden att söka efter gemenskap med Gud genom gemensam bön, sång, tystnad, personlig reflektion och samtal.

En vistelse i Taizé kan hjälpa en att ta ett steg tillbaka från vardagslivet, att möta en stor mångfald av människor och att fundera på sitt engagemang och sina åtaganden i kyrkan och i samhället.
Under besöket i Taizé deltar alla deltagare i det gemensamma livet och i dagarnas program.

Innan resan träffas alla som anmält sig till en förträff där vi går igenom regler och förhållningssätt på resan.

För deltagare som är 15 år krävs att en ledare från församlingen följer med på resan.

Resans pris: 2500 kr/ deltagare, då ingår resa t/r och uppehälle i Taizé.

Har du frågor? Kontakta johan.christensson@svenskakyrkan.se

2019-10-26 12:01