Tältläger på Grönebo 2017/Tältläger på Grönebo 8-12 augusti 2017

Lägret hålls på Grönebos härliga gräsplätt strax utanför Kisa.
Varje församling bygger upp sin lilla by med hjälp av slanor, tält, presenningar och en massa surrgarn.

När det är dags att äta får man börja med att hugga ved och göra upp eld, för det är där över maten lagas.
Vi firar även gemensamma mässor och har bibelstudium.

Vår ambition är att vi upptäcker mer om vår egen tro och om oss själva likväl som vi finner nya vänner. Under ett antal aktivitetspass får vi möjlighet att prova på nya saker t.ex friluftsliv, lekar och mycket annat som vi kanske inte gjort innan.

Stora spåret, bada, lägerbål och många skratt som vi kan göra tillsammans.

Utrustningslista och övrig information får du när du har anmält dig /er. Alla måsta vara medlemmar i Svenska Kyrkans Unga.

Alla lokalavdelningar ska senast den 26 juni anmäla aktivitetspass och bibelstudieledare till Sofia Prytz på sofia.prytz@hotmail.com

2017-08-08 11:00
Grönebo lägerplats, Kisa