DÅM/DÅM 2014

Gillar du demokrati? Gillar du att lära dig nya saker? Tycker du att det är kul att diskutera? Fika? Träffa nya människor? Boka då in 28-30 mars för att delta på Svenska Kyrkans Unga i Linköpings stifts distriktsårsmöte. År 2014 är det Svenska Kyrkans Unga i Kärna pastorat som är värd för årets demokratiska höjdpunkt.

Vi kommer att prata om vad som hänt under 2013. Kanske deltog du på något av våra arrangemang? Men mest blickar vi framåt. Hur kan vi göra 2014 och 2015 till de bästa åren någonsin?
Förmodligen sitter du inne på en toppenidé, den kan handla om t.ex. ett nytt arrangemang eller bara att du vill ha fler andakter på våra läger. Skicka då en motion till årsmötet och berätta varför du tycker så.

Kom och var med om en sprudlande, demokratisk helg. Gör din röst hörd och ha fantastiskt roligt!

Information som är bra att ha koll på:

Var: Kärna församlingshem utanför Linköping

När: 28-30 mars. Mellan kl. 17-18 på fredagen är det incheckning och sen äter vi middag tillsammans. Vi avslutar senast 15.00 på söndagen.

Sista dag för anmälan är den 10 mars.

Kostnad: 200 kronor – i priset ingår golvlogi och mat.

Kontakt: Om du undrar något om DÅM är du välkommen att kontakta ordförande Jenny på 0733 - 890 395 eller jenny.carlenius@hotmail.com.

Vi ses där!

2014-03-28 08:41