En riktig advent

Äntligen börjar det bli dags att börja stryka finskjortan, putsa skorna, fålla upp långklänningen och fira en riktig advent!
”En riktig advent” är lägret för dig som är född 1994 eller tidigare och vill fira in det nya kyrkoåret tillsammans med ett gäng andra glada unga människor. Datumet är den 27- 29 november, alltså första advent, och vi kommer att vara på stiftsgården Undersvik.
Under helgen kommer du att få delta i en workshop, som vi vill att du väljer redan när du anmäler dig. Det är begränsat antal deltagare per workshop så ange ditt 1:a och 2:a handsalternativ.
Våra workshops handlar om bön och fokusering på vår tro i vardagen och du kan välja mellan följande alternativ:
A. Ikoner
B. Frälsarkransen
C. Foto

På lördagskvällen är det nyårsmiddag och bal! Så då är det minst skjorta - slips som gäller för herrar, men låna gärna en kostym av någon kompis eller släkting. För damer gäller långklänning/ kjol så klart! Passa på att få klä upp dig vackert och njuta av en magisk kväll…
Vi kommer även att arbeta en hel del med gudstjänstutformning. Innan vi åker hem på söndagen efter lunch så kommer vi att tillsammans ha skapat, och firat, en härlig gudstjänst som du kan ta med hem till din församling.
Som vanligt har vi stiftsbussar till vårt läger och vi vill att det åker med minst en ledare per grupp.

Therese Brandt
Stiftsgården Undersvik