Inspirationsfest 5 januari

Nu bjuder vi åter igen in till inspirationsfest för lokalavdelningsstyrelser/kontaktpersoner/registeransvariga.

Den 5 januari kl 15-21 träffas vi på stiftskansliet i Linköping för att inspireras och fördjupas i våra roller som styrelse, kontaktperson och registeransvarig.

Vi träffar Torgny ”Tojje” Wirén som är präst i Jönköping. Torgny jobbar främst med barn och ungdomar och föreläser för olika grupper. Han har även skrivit andaktsböckerna ”Under Ytan”.
Torgny har fått i uppdrag att prata om ansvar och ansvarstagande i våra roller som styrelser eller kontaktpersoner. Vi kommer även att prata om Värdegrund- ett gemensamt förhållningssätt, attityd och bemötande.

Marcel Génety som sitter i förbundsstyrelsens för Svenska Kyrkans Unga och är vår kontaktperson kommer att vara med och prata om Svenska Kyrkans Unga som organisation och vad som händer på riksnivån.

När Jesus träffade människor så delade han ofta mat med dem, så det kommer även vi att få dela med varandra, både andlig och världslig.

Dagens program:
15:00 Börjar vi dagen med enklare fika
15:30 Seminarium 1
17:00 Seminarium 2
18:30 Mässa i Domkyrkan
19:30 Middag
21:00 Slut

Anmälan görs på medlemssidorna senast den 30 december.

Om du har frågor kontakta Märta Jacobson: marta.jacobson@svenskakyrkan.se eller 013-242650/0730-222650.

Linköpings stiftskansli
Övrigt