Tältläger på Grönebo - Den tomma tronen/Den tomma tronen - Grönebo 2024

"Kungen är död! Tronen är tom!"
Budskapet sprids som en löpeld och ekar ända in i skogen. I Mattisborgen nås alla av budskapet och funderingarna börjar direkt. Det finns ju ingen arvinge. Vem ska ta över tronen? Vad behövs av den som ska styra? Är det kanske till och med någon av dem i skogen som har egenskaperna som behövs för att inta den tomma tronen? Och är det egentligen bäst att det är en person som är kung över alla andra?

Välkommen till tältläger på Grönebo lägergård (utanför Kisa), med tema Den tomma tronen, den 7-11 augusti 2024.

Grönebo är ett friluftsläger för alla där varje lokalavdelning/församling bygger upp sin by med hjälp av slanor, tält, presenningar och en massa surrgarn. Har ni inte tidigare erfarenhet av friluftsläger kan ni ändå hänga på, vi hjälps åt! Vi firar mässor och har bibelstudium. Under lägret får vi utforska vår egen tro och oss själva. Vi får möjlighet att lära känna nya vänner. Vi har aktivitetspass, går spår och firar lägerbål. Vi badar i sjön och delar många skratt med varandra.

Lägret kostar 500 kr/deltagare (Barn födda 2015 eller senare åker gratis).

Vid frågor kontakta lägerchef Lovisa Pihl på lovisa.pihl@svenskakyrkan.se

Hoppas vi ses i augusti!

2024-08-07 11:00
Grönebo lägergård