Globala Dagar/Globala dagar 2023

Globala dagarna är ett nytt årligt arrangemang som riktar sig till dig med intresse för internationella frågor, klimat och miljö.

Dagarna kommer delas upp i 2 delar där vi på fredag eftermiddag/kväll samlas i Tomaskyrkan i Gävle.
Under kvällen får vi lyssna till en föreläsning, delta i olika workshops samt fira kvällsandakt tillsammans.
På lördagen deltar vi sedan på Världsdagen som arrangeras av Svenska Kyrkan i Uppsala stifts internationella kommitté.
Vi avslutar sedan dagarna med middag i Kyrkans hus.

Det finns 3 olika workshops att välja mellan under fredagskvällen:

Pilgrimsvandring Walk for Future

Teater/dramatisering

Håll utkik på våra sociala medier efter detaljinformation kring de olika workshops passen.

2023-09-15 18:00
Gävle