Distriktsårsmöte Svenska Kyrkans Unga Luleå stift/Distriktsårsmöte Svenska Kyrkans Unga Luleå stift

VÄLKOMMEN

”Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar.”

Välkommen till årets distriktsårsmöte 2023! Vi hoppas att du är som oss i styrelsen lika pepp på att ta viktiga beslut som kan föra vår organisation framåt. Du har möjlighet att påverka som medlem i vår organisation. Det är du som kan förändra och förespråka för nya som gamla idéer. Fram till 24 februari kan du eller din lokalavdelning tillsammans skicka in motioner som kan förändra i vårt distrikt. Allt från stadgeändringar till att få distriktsstyrelsen att alltid bjuda på glass under varje Biskopens buckla.

Under mötets gång kommer även val att göras. Det finns möjligheten att väljas in i distriktsstyrelsen, valberedningen eller att representera oss i årets riksårsmöte som i år äger rum 3-6 augusti i Jönköping
Vill du sitta i styrelsen eller veta mer vad vi gör kan du maila valberedning@skululea.se.
Vi hoppas att vi ses 17-19 mars så att du kan med oss ha en otroligt rolig och intressant helg!

Distriktsstyrelsen Svenska Kyrkans Unga i Luleå stift

2023-03-17 17:00