Presidieutbildning/Presidieutbildning

Välkommen till presidieutbildning för dig som vill utveckla ditt arbete med att vara årsmötespresidium för Svenska Kyrkans Unga på distrikt och förbundsnivå.

Vi kommer att vara i Uppsala på förbundskansliet den 11-12 mars. Vi bjuder på mat och boende fredag-söndag för den som behöver. Har du långt att resa finns reseutjämningsbidrag att söka för att alla ska ha möjlighet att medverka.

Helgen kommer att vara inriktad på att du ska utvecklas och känna dig tillräckligt trygg för att på ett bra sätt leda ett årsmöte och för att du ska vara säker på hur man skriver ett korrekt årsmötesprotokoll.

Vi börjar kl 10.00 på lördag förmiddag och avslutar kl 14.00 på söndag eftermiddag.
Utbildningen kommer vara efter deltagarnas egen förmåga. Har du mycket eller liten erfarenhet spelar mindre roll, det viktigaste är att vi tillsammans vill lära oss och förbättras som både ordförande och sekreterare.

Under helgen kommer vi bland annat testa att ha årsmöte, både som sekreterare och ordförande, vi kommer testa olika digitala lösningar för att få ett mer pappersfritt årsmöte, gå igenom svåra punkter och frågor och vi kommer fira mässa tillsammans.

Hoppas att du är intresserad av att vara med, vi behöver fler duktiga personer som vill hjälpa till och vara årsmötespresidium!

Frågor om utbildningen skickas till victor.mansson95@gmail.com
Frågor om logistik skickas till christian.olsmalm@svenskakyrkansunga.se
Anmälan görs

2023-03-11 10:00