Adventsfirande/Adventsfirande

Två personer från vårt vänstift i Polen kommer på besök. Detta är jätteroligt och vi är taggade att få umgås med dem! Vi vill såklart att deras stund i Sverige blir så minnesvärd som möjligt, och detta kommer vi i Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift göra genom att ha ett gemensamt adventsfirande på söndag i Tunabergskyrkan. Häng med och fira advent tillsammans med oss!

Vi har bokat Tunabergskyrkan kl. 17-22 för att fortsätta fira Första advent med en massa glögg, julmust, saffransbullar, pepparkakor och annat gott som symboliserar svenskadvent. Vi avslutar kvällen vid 20:30 med en andakt.

Schema
17:00 förberedelser
18:00 mat, fika, spel, samtal..
20:30 andakt