Kåren/Kåren i SKUL

I augusti är det dags igen för årets höjdpunkt. För andra gången går Svenska Kyrkans Unga i Lunds stifts kårhelg av stapeln. Det är på Södra Hoka 24-26 augusti och är öppet för alla som går i nian och uppåt och är medlemmar i Svenska Kyrkans Unga. Vi är många som är med i SKUL ute i de olika lokalavdelningarna. På kåren får vi känna att vi är sådär många och träffas i en gemenskap som både är rolig och inspirerande. Temat för helgen är FOTSPÅR., vilket vi kommer att använda på olika sätt. Det kommer att bli superkul. Förra gången fyllde vi Södra Hoka så skynda dig att anmäla dig och alla dina kompisar!
Kåren är ett arrangemang för alla som vill träffa nya och gamla vänner, inspireras och samtala, mysa och röja. En del av helgen väljer man själv vad man vill göra. Under valbara aktiviteter kan man välja allt från att lära sig mer om bibeln till att leka lekar. På lördagen kommer vi att ha ett stort Beachparty vid Långasjöns strand där vi förhoppningsvis kommer att lämna en massa fotspår i sanden.
Helgen börjar med incheckning mellan 17:00 och 18:00 och slutar på söndagen klockan 15:00.
Kostnad är 400 kronor men har du varit ledare eller funktionär på något arrangemang under året får du 200 kronor rabatt per arrangemang.
Hoppas vi ses i augusti!

2012-08-24 18:00
Södra Hoka, Asarum