Spring VÅR RUSET med Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift/Spring VÅR RUSET med Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift

Var med oss och spring Vår Ruset torsdag 31 maj!

Förra året var vi ett gäng tjejer som samlades och sprang Vår Ruset tillsammans efter att Distriktsårsmötet röstat igenom en motion om just detta. I år gör vi en favorit i repris!

Vår Ruset sker till självkostnadspris. Man anmäler sig via medlemssidorna mot faktura så anmäler Therese Brandt vidare till Vår Ruset, detta för att vi ska kunna springa i lag, då får man dessutom en picknick-korg. Typiskt trevligt!

Fakturan skickas 2-3 veckor efter loppet.

Även resa till/från Vår Ruset betalas av deltagaren själv. Sista anmälningsdag är 2 maj!

I samband med detta kommer arrangemanget "Picknick-kväll" att anordnas, mer info kommer om detta i ett annat event! Man är även varmt välkommen att heja på de tjejer som springer. :)

INFORMATION FRÅN VÅR RUSETS HEMSIDAN:

En helkväll med Vår Ruset
De 17 Vår Ruset-loppen arrangeras alla efter samma modell:
• Samtliga lopp avgörs på vardagskvällar så att du ska ha helgen fri för andra aktiviteter.
• Gemensam uppvärmning före start.
• Banan är 5 km lång och går på parkvägar eller gator. Underlaget är asfalt eller grus.
• Längs banan finns två vätskekontroller.
• Vid målet får alla deltagare Vår Rusets medalj.
• Löparna bjuds på bananer, dryck med mera.
• Produkter från loppets sponsorer delas ut vid målet.
• Var och en kan själv kontrollera sin tid på en stor digitalklocka vid målet.
• Picknick efter loppet för alla som ingår i ett lag eller en grupp på sex löpare.
• Det viktiga är att alla trivs och får möjlighet att testa formen på en lättlöpt bana utan att behöva uppleva någon tävlingshets.

2012-05-31 19:00
Uppsala