Kåren/Nya kåren i SKUL

Svenska Kyrkans Unga i Lunds stift tycker att det är viktigt att det finns mötesplatser för dem som vill fördjupa sitt engagemang och sin tro som är specifikt knutna till Svenska Kyrkans unga, och som inte är vanliga tonårsläger. Därför startar nu NYA KÅREN, 20-22 januari på Södra Hoka.
Den nya kåren har sin bas på Södra Hoka och är tänkt att vara tillfällen när man får träffa andra ungdomar, knyta nya vänskapsband, uppleva ett rikt andaktsliv och inspireras. Tanken är att man under helgen dels upplever gemensamma pass och andakter och dels i stor utsträckning har olika alternativ att välja mellan. Dessa alternativ kan vara till exempel bibelpass, SKUL:s ideologi, samtal om olika aktuella samhälls- och trosfrågor, andlig fördjupning, lekpass och så vidare. Och så ska vi ha det mysigt och roligt tillsammans. Åldersgränsen är nian och uppåt!
Välkommen, hoppas vi ses på Södra Hoka i januari!
Pris 400 kr, rabatt om du varit ledare åt SKUL under 2011.

2012-01-20 18:00
Aktivitet