Distriktsårsmöte Svenska Kyrkans Unga Luleå stift

Varmt välkommen på distriktsårsmötet för Svenska Kyrkans Unga i Luleå stift!
Vi hoppas få möta just dig där! Vi möts 19-21 april preliminärt i Skellefteå och vi kommer ha dagar fyllda av innehåll där vi diskuterar och tillsammans kommer fram till vad som är det bästa för Svenska Kyrkans Unga i Luleå stift kommande år.

Så skynda dig och anmäl dig och vi påminner dig om att förnya ditt medlemskap då all anmälan sker vi våra medlemssidor.

Du har möjlighet att påverka som medlem i vår organisation. Det är du som kan förändra och förespråka för nya som gamla idéer. Fram till 8 mars kan du eller din lokalavdelning tillsammans skicka in motioner som kan förändra i vårt distrikt. Allt från stadgeändringar till att få distriktsstyrelsen att alltid bjuda på glass under varje arrangemang.

Under mötets gång kommer även val att göras. Det finns möjligheten att väljas in i distriktsstyrelsen, valberedningen eller att representera oss i årets riksårsmöte som i år äger rum 8-10 augusti digitalt.
Vill du sitta i styrelsen eller veta mer vad vi gör kan du maila valberedningskululea@gmail.com
Vi hoppas att vi ses 19-21 april så att du kan med oss ha en otroligt rolig och intressant helg!

Läs alla handlingar i bifogad fil och skynda dig och skriv motioner då sista motionsdag är redan 8 mars.

Jon Falk
Skellefteå, stiftsgården