SUM 2020

VÄLKOMMEN TILL STIFTSUNGDOMSMÖTE (SUM) 2020
SUM 2020 arrangeras tillsammans med Örnsköldsviks kontrakt, och Lokalavdelningen Svenska Kyrkans Unga Själevads församling.

Temat för helgen är: NEXT LEVEL!

De flesta av oss tycker att det är viktigt att ta hand om sig, och vi gör det på lite olika sätt. Det pratas om att det är bra att äta sunt och att röra på sig. Några tränar sin kropp, andra tränar sin hjärna. Hur är det med själen och anden, behöver de också träna? Hur gör man det? Behöver vi träna? Mår vi bättre om vi tränar? Är vila också träning?

På årets SUM så tar vi oss till NEXT LEVEL! Vi hittar vardagens stunder där vi tar oss tid för oss själva. Vi upptäcker i kyrkorummet som en plats för att träna oss i att möta oss själva, precis som vi är ….., möter andra, i lek och allvar, och vi får dela vår kristna tro.

Vi ska så klart även tävla om Biskopens Buckla, dela ut Guldkåsan, fira gudstjänst och ha en massa skoj tillsammans!

Varje ungdomsgrupp har med sig minst en vuxen anställd ledare från församlingen

Sista anmälningsdag är 1 mars!

OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller!

Deltagaravgift: 500 kr, är du medlem så är avgiften 400 kr
Vi ses! #skuhsum20