Utbildningar för unga - Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift

Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift anordnar varje år utbildningar på Helsjöns folkhögskola för dig som vill bidra med dina speciella gåvor i församlingen och för dig som är eller vill bli ledare. Drama, konfirmandledarskap eller demokratifrågor kanske är din grej? Kanske trolleri eller bildskapande? Här finns många sätt att hitta hur just du kan ta plats med dina gåvor precis där du är.

Utbildningen löper över två helger, en i slutet av höstterminen och en i början av vårterminen. Däremellan görs en hemuppgift. Deltagarna har en handledare i sin församling som finns som stöd och kontakt under utbildningen.

Björn Edvardsson
Helsjöns folkhögskola