Pilgrimsdag

Välkommen att gå med oss på äventyr!

Den 27e september kommer vi att ha en spännande pilgrimsdag i Uppsala, där vi kommer att göra vandringar och prata om vad det innebär att vara pilgrim; Vad betyder pilgrimssymbolerna hatten, staven, korset, ryggsäcken och skorna? Är man alltid ute och vandrar om man är en pilgrim? Kan vem som helst vara pilgrim? Hur kan man koppla pilgrimen till frälsarkransen? Vi kommer även att göra personliga stavar och frälsarkransar - hur kul?

Dagen kommer att hålla på mellan ca 10.00 till 16.00 - medta egen lunch! Det är helt gratis att närvara på dagen, däremot får du själv betala resan till och från Uppsala.

Samtidigt i Uppsala pågår en pilgrimsBarndag för de pilotförsamlingar som under året har provat på konceptet pilgrimsBarn. Ett koncept som utvecklats i samarbete med Svenska kyrkan och inriktar sig på åldersgruppen 6-12 år. Har vi tur så träffar vi dem under dagen!

För att summera;
När: 27e september
Var: Uppsala
Tid: ca 10:00-16:00
Kostnad: Gratis
Mat: Medta egen lunch
Att tänka på: Kläder efter väder!

Jessica Sjöström
Uppsala