Internationell inspirationsdag

Vill du engagera dig internationellt men vet inte hur? Vad är en vänförsamling? Hur fungerar det? Känner du att det finns mycket att göra men att du inte vet vad allt innebär? Det här med volontär låter ju intressant.. Och att sitta med i en internationell grupp vore ju roligt!

Då passar denna dag utmärkt för dig. Vi ska försöka förklara hur DU kan engagera dig mer inom det internationella området - på olika vägar och nivåer.

OBS! Dagen är en fortsättning och uppföljning av Världsdagen som är i Gävle 26/4 (dagen är alltså endast för dem som även deltar på Världsdagen). Det måste därför göras två anmälningar: En till Världsdagen (https://www.svenskakyrkan.se/uppsalastift/internationellt/varldsdagen) och en till denna fortsättningsdel. Vi kommer att hålla till i Hemlingby kyrka i Gävle, vilken ligger på promenadavstånd från centrum.

Vi startar runt 20.00 på lördag kväll (Världsdagens program slutar runt 19.00. Och avslutar 15.00 på söndag. Fika, frukost och en lätt lunch bjuds det på. VARMT välkommen.

Golvlogi.

Jessica Sjöström