Under samma sol

Årets fördjupningshelg flyttar från Dekarsögården och ett höstkyligt oktober, till Härnösand och ett något varmare september! Vi slår ihop oss med Härnösand stifts Medarbetarmöte, som går av stapeln vart 6e år, där medarbetare från hela stiftet samlas för att inspireras i sitt fortsatta församlingsarbete under temat ”Kärleken fördriver rädslan, och…?”
Det kommer även att finnas internationella gäster under medarbetarmötet, så därför har Svenska Kyrkans Unga valt att bjuda in unga människor från våra vänstift i Sydafrika, Storbritannien, Norge, Finland och Slovakien för att utbyta erfarenheter om hur det är att vara kristen i andra delar av världen.

Vi har valt att kalla vårt hörn av medarbetarmötet för ”Under samma sol” och du som har fyllt 16 år är välkommen till Härnösand den 21-23/9!!!

Det blir spännande samtal med våra internationella gäster, vi firar Technomässa tillsammans med Domkyrkoförsamlingen, deltar i seminarier och givetvis hoppas vi kunna vidga vårt perspektiv, både i tro och liv.

Anders Nordlinder
Härnösand