Unga stödjer unga

Detta är en utbildning för dig som är 18 till 30 år och som på olika sätt möter och samtalar med ungdomar i församlingens sammanhang. Vi räknar med att du tidigare har deltagit i någon form av ledarutbildning inom Svenska Kyrkans Unga. Utbildningen sträcker sig över tre helger och är förlagd till Gräsvikens kurs- och lägergård, ca en mil väster om Trollhättan.

Kursinnehåll
2–4 december 2011 Ung i dag – om att få förståelse för barn och ungdomars livssituation idag. Medverkar gör bland andra personal från Kyrkans ungdomsmottagning i Göteborg.

3–5 februari 2012 Möta och lyssna – om att öka kunskapen om förhållningssätt, bemötande och lyssnande. Medverkar gör bland andra personal från själavårdsinstitutet Lilleskog utanför Alingsås.

23–25 mars 2012 Trygghet och tro – om att ge större trygghet i svåra möten och samtal. Medverkar gör bland andra personal från Karlstads stift.

Kostnad
för hela utbildningen: 2 000 kr om du är medlem i Svenska Kyrkans Unga, för övriga 2 800 kr. I priset ingår inte resor till och från kurserna. Logi i flerbäddsrum.

Ansökan
till kursen ska vara inskickad senast den 28 oktober 2011. I ansökan vill vi att du utöver kontaktuppgifter även skriver något om varför du vill delta i utbildningen och uppger någon referensperson. Platserna är begränsade och fördelas mellan olika delar av landet. Besked om deltagande får du senast 8 november.

Frågor och funderingar? Kontakta:
Karin Janfalk, Svenska Kyrkans Unga i Göteborgs stift, 031- 771 30 44, 0703-35 68 37, karin.janfalk@svenskakyrkan.se

Jenny Ragnarsson, Svenska Kyrkans Unga i Karlstads stift,
054-17 24 91, 0702-94 84 91, Jenny.Ragnarsson@svenskakyrkan.se

Johanna Gidstedt, Svenska Kyrkans Unga i Skara stift, 0511- 262 15, 0706-85 63 50, johanna.gidstedt@svenskakyrkan.se

Johanna Ekedahl
Gräsvikens kurs- och lägergård, Trollhättan